Pivomanija se imenuje festival, ki je v soboto, 1. septembra Ajdovščino spremenil v slovensko prestolnico piva. S tem je pivovarna Pelicon obeležila peto obletnico delovanja. “Prisežem, včasih vsemu skupaj komaj verjamemo,” je dejala Anita Lozar, soustanoviteljica podjetja.

 

 

Pivovarna Pelicon je namreč poskrbela za pivsko steno, na kateri je bilo kar 26 pip. Iz petindvajsetih je teklo pivo v prav toliko klasičnih in eksotičnih različicah, iz zadnje pa tonik, ki so ga v Pivovarni Pelicon ustvarili za mešanje s prav tako lokalno pridelanim vrhunskim ginom Bratinov. Za gurmansko podlago tekočim dobrotam je poskrbel ajdovski Faladur, ki je stregel sočne domače vipavske pečenice s kislim zeljem v maslenih štručkah ter tako dobre sveže burgerje z lokalnimi postrvmi, mlado špinačo in pestom suhih paradižnikov, da je bilo nemogoče pojesti le enega.

Primož Pelicon, prvi človek te pivovarne, pravi:“ Smo največja najmanjša pivovarna v Sloveniji. Razpolagamo s štirinajstimi 20 hL posodami, ekipa pa šteje osem nadarjenih in pridnih ljudi, od tega kar tri fantastične Anite!”

Iz pip so tekle tako Peliconove klasike (kot je The 3rd Pill, klasični ameriški IPA z bogatimi aromami citrusov in bezga, ki je največkrat nagrajeno pivo na tekomovanju za najboljše pivo Slovenije) kot posebne izdaje, ki jih v redni ponudbi ni, denimo bogati, bonbonasti Veliki IPA, ki so ga ljubitelji težko pričakovali. Za mikropivovarsko sceno so značilna tudi prijateljska sodelovanja in Pivovarna Pelicon je letos izpeljala kar nekaj takšnih sodelovanj z domačimi (Loo-blah-nah, Castra in Human Fish Brewery) in tujimi pivovarji (Yeastie Boys iz Velike Britanije, Bowar Szpunt s Poljske in Sleeping Village Brewing z Norveške). Rodili so se vrhunski zvarki,v katerih so pomembno vlogo odigrale lokalne sestavine kot so vipavske marelice v Apricot Wheat NEIPA pivu ali Barba sol v kislem pivu Gosedlin tipa gose. Slednjega so v Pivovarni Pelicon sčarali skupaj s poljsko pivovarno Bowar Szpunt, iz katere je Pivomanijo obiskal vodja marketinga Kacper Groń.

Tomaž Sršen
Leave a reply

Leave a Reply